2 weken voor vertrek naar Hong Kong - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Youssef Koujii - WaarBenJij.nu 2 weken voor vertrek naar Hong Kong - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Youssef Koujii - WaarBenJij.nu

2 weken voor vertrek naar Hong Kong

Door: Youssef

Blijf op de hoogte en volg Youssef

10 Januari 2014 | Nederland, Nederland

2 weken voor vertrek naar de andere kant van de wereld, begin ik nu al aardig de zenuwen te voelen. Shit jongeh, 7 maanden 17000km van huis. Al het vertrouwde achter je laten en jezelf storten in een avontuur die je op voorhand al geweldig kunt noemen.

Het lijkt me leuk om na mijn reis mijn verhalen terug te lezen. Daarom schrijf ik nu ook alvast dingen die ik verwacht van de reis.

Cultuur

Ik verwacht sowiezo niet echt een cultuurschok of iets dergelijks. Ik denk dat ik me redelijk tot goed kan aanpassen op de verschillende culturen. Tuurlijk zal het wennen worden in het begin, maar moeilijk niet (dat zeg ik nu dan). Denk dat ik me ook niet echt eenzaam zal voelen, ik ga natuurlijk met Theo (klasgenoot) en later met primo en wie weet wie er nog meer allemaal naar Aussie gaan van Nederland, dus zal denk ik niet vaak alleen zijn. Ik kijk ook vooral uit naar het gevoel. Welk gevoel zul je je afvragen? Nou het gevoel dat je in je kamer zit, en eigenlijk (naast school) geen verplichtingen hebt. Hoe zou het zijn als je niet hoeft te bedenken dat je in het weekend moet werken, afspreken met familie en vrienden (wat ik zeker heel erg ga missen), en alle honderdduizend andere verplichtingen en verantwoordelijkheden. Ik ben vooral benieuwd naar dat gevoel....
Verder denk ik dat we veel landschap gaan zien, zowel met transport als te voet. Van bergen tot winkelcentra.

Eten

Ik vraag mezelf ook af het qua eten zal gaan. Voor nu ga ik ervan uit dat ik alleen vis en groenten zal gaan eten. dat betekent dus 7 maanden lang geen vlees eten (tenzij ik wonderbaarlijk langs islamitische slagers kom whahaha wat echt geniaal zou zijn btw). Ik denk dat ik al te veel moeite zal hebben met geen vlees eten. Maar als vis ook schaars is wordt het een uitdaging! Dan vis ik ze wel zelf uit het water, easy peasy.

Geld

Hoe the fuck zal dat gaan lopen. Mezelf kennende zal ik niet snel bij andere aankloppen om geld te lenen, maar stel dat. Wat is het punt dat ik wel die telefoon pak? Hoever kan ik gaan? Het is natuurlijk verschrikkelijk moeilijk om nu al iets daarover te zeggen, maar ik denk dat ik zonder belletjes naar huis kan overleven.

Heimwee

Noem me een mietje, maar ik denk dat ik zeker momenten zal hebben dat ik alleen in me kamer zit en een paar snikmomenten zal tegenkomen. Kan bijna niet anders.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Youssef

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 2900

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 September 2014

Live the dream

Landen bezocht: