Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Youssef Koujii - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Youssef Koujii - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Youssef

Blijf op de hoogte en volg Youssef

29 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Eenmaal aangekomen in Hong Kong was ik blij dat ik mijn benen kon strekken. Na 11 uur en 35 minuten in een vliegtuig met af en toe wat turbelentie, minimale beenruimte, redelijk ranzig voedsel, paar mislukte slaappogingen en eental films (die ik al had gezien) hebben de piloten het vliegtuig heel spoepeltjes geland.

De airport
De airport had een jaren zestig uitstraling, met heel lelijk tapijt dat een muffe geur had, en de airport is groot, maar dan echt heel groot. Nadat we de tassen hadden verzameld en door de douane waren, moeste we op zoek naar een vervoersmiddel om bij het hostel te komen. Na ongveer 3 roltrappen, heel wat geslungel, zijn we tot de conclusie gekomen om toch maar de taxi te nemen. Om even aan te geven hoe groot het vliegveld is; In het vliegveld van Hong Kong pak je dus de metro om naar de immigratie shizzle te gaan en je tas van de band te halen. Net alsof je in station Beurs aankomt en je pas ergens bij Leuvehaven je tas kan ophalen, Wat the fuck!?
Toen zijn we bij de taxis aangekomen en die heeft ons naar het hostel gebracht. De tocht van het vliegveld naar het hostel was overweldigend. Gebouwen die normaal in films ziet stonden nu overal en nergens. En dan die bergen, prachhtig.

Omdat we dus 07.00 uur in Hong Kong aankwamen hebben we eigenlijk een nachtje doorgetrokken, we zijn in het ritme gebleven van de Chinezen hier.

Eenmaal aangekomen in het hostel, rond een uurtje of 08.00 kregen we te horen dat we pas rond 13.00uur in onze kamer konden (wat vrij logisch is).
We mochten gelukkig wel onze tassen daar laten.

Hostel
Het Hostel is een vervallen, oude flatgebouw. Het gebouw heeft 15 verdiepingen. het Hostel waar wij slapen zit op de 7de verdieping. De kamers. Jah. Hmmmm. Die zijn niet groot zeg maar. vier bedden gepropt in een ruimte van 2 bij 4 (wel 1 stapelbed) en een WC/Douche combi. Jah. Does the job. De man die ons de sleutel heeft gegeven is wel heel aardig en heeft ons ook wat plekken aangewezen om de tijd mee te doden.

Mong Kok
Mong Kok is een plaatsje in Kowloon (wat weer in Hong Kong ligt, maar t s een beetje ingewikkeld enzo...) De eersrte paar uurtjes waren geniaal. We zijn door het centrum gelopen met al die gigantische gebouwen, duizenden maffe toyotas, advertentieborden en veel meer. Toen hebben we maar de metro genomen naar een random uitgekozen plaats genaamd Central.
Dit lag op een ander eiland, meer het zaken eiland. Nou dat kon je wel zien. We zijn eerst te voet naar een openbare dierentuin geweest, wat aardig hoog lag. De dierentuin lag weer in een enorm park. We zijn uiteindelijk bij een fontein gestopt en hebben daar onze schoenen uitgedaan en lekker van het prachtige weer genoten. Wat me wel opviel was dat de straten heel schoon waren. Hoe komt dit, simpel, 80% van de oudjes zijn allemaal bezig met vegen, water geven aan de planten etc. Verder was het heel leuk om te zien dat iedereen hier bezig is om zichzelf fit te houden. Oudjes zie je dan ook veelvuldig joga doen, badmintonnen en van alles om fit te blijven.

Ik wil nog zoveel zeggen, maar dan blijf ik aan de gang. Dus voor nu houdt ik het hierbij.

Salut!